سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست دندانپزشکی بیمه پارسیان نوین دانا سینا البرز کوثر دی راضی

اجسام سخت را با دندان یا لمینت نخورید.

    نظر

  همانطور که قبلا خواندید، روکش های دندانی باید مانند دندان های واقعی مراقبت شوند. طبق معمول روزی دو بار با یک خمیر دندان خوب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. هنگامی که لمینت به دندان ها چسبیده است، مسواک زدن اهمیت بیشتری پیدا می کند. این به این دلیل است که بهداشت نامناسب دهان می تواند منجر به بیماری لثه شود. این می تواند منجر به رکود لثه شود.رکود لثه برای افراد لمینیت بسیار ترسناک است. این به این دلیل است که بافت لثه عقب می نشیند و خط لثه تغییر مکان می دهد و لبه های لمینت را نیز آشکار می کند. و ظاهری غیر طبیعی به طرح لبخند می بخشد.

 

 

 از خمیر دندان مناسب استفاده کنید



 از خمیر دندان مناسب استفاده کنید

برخی از خمیردندان ها ممکن است حاوی موادی باشند که به شدت ساینده هستند. این خمیر دندان دندان ها و لمینت شما را فرسوده می کند. هنگامی که برای خرید خمیر دندان به فروشگاه یا داروخانه می روید، برچسب روی بسته خمیر دندان را بخوانید و محتویات یا مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید.به عنوان یک راهنمای ساده، اگر خمیر دندان انتخابی شما حاوی موادی مانند پراکسید هیدروژن، بی کربنات سدیم یا جوش شیرین باشد، ممکن است برای مراقبت از لمینت دندان شما مناسب نباشد.پراکسید هیدروژن اثر ساینده و خورنده روی سطح لمینت دارد و بی کربنات سدیم رنگ آن را تغییر می دهد. بر این اساس، شاید بهتر باشد به جای محصول خمیری برای تمیز کردن دندان و به طور کلی لمینت، یک محصول ژل را انتخاب کنید. این به این دلیل است که حاوی هیچ یک از مواد ذکر شده نیست. از طرفی چون خود لمینت دندان تقریباً سفید و همرنگ دندان است، استفاده از خمیر دندان سفیدکننده برای تمیز کردن آن توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به لمینت آسیب برساند.

 

اجسام سخت را با دندان یا لمینت نبرید.

 


اجسام سخت را با دندان یا لمینت نبرید.

متأسفانه برخی از افراد از دندان های خود برای اهداف نادرستی غیر از جویدن غذا استفاده می کنند. مثال بارز این امر می تواند باز کردن درب بطری باشد. متأسفانه، این فعالیت ها می تواند برای لمینت و همچنین دندان های شما مضر باشد. اگر عادت دارید به طور ناخودآگاه وسایلی مانند مداد، خودکار یا حتی یخ را روی دندان های خود قرار دهید، با اجتناب از لمینت دندان خود از آن مراقبت کنید.مراقبت از لمینت دندان به موارد فوق محدود نمی شود. و غذاهای سفت (مانند هویج خام، سیب، خورش های غلیظ و سفت و تکه های گوشت از جمله تکه های کوچک استخوان) جویدن توصیه نمی شود. به خصوص اگر وعده غذایی یا میان وعده شیرین یا اسیدی باشد.